سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی انواع زیپ های فلزی دردوخت کیف های چرم

 

زیپ های فلزی به سه نوع تقسیم می شوند.نوع اول سبک، نوع دوم سنگین، نوع سوم فوق سنگین هستند

زیپ سبک

در زیپ سبک تراکم دندانه های زیپ کم است و فاصله دندانه ها از هم بیشتر است.و از نظر کیفیت در سطح متوسط هستند .

زیپ سبک

حتما دیدید که بعضی از زیپ ها بعد از یک مدت درست بسته نمی شود.و یا دونه های زیپ در می رود و بیشترین مورد در همین زیپ های سبک اتفاق می افتد و نکته مهمی که در هر سه گروه زیپ ها مهم است جا انداختن سرزیپ در زیپ است که در نوع سبک فقط سرزیپ را می توانیم از یک طرف زیپ جا بیندازیم.

برای ثبت نام در دوره چرم دوزی می توانید لینک مورد نظر کلیک نمایید.

 

مثلا یک زیپ 20 سانتی برش داده اید و می خواهید دو زیپ در بالا و پایین آن جا بیندازید در زیپ سبک این اتفاق غیر ممکن است و فقط از یک طرف می شود زیپ را جا انداخت

زیپ سنگین

در زیپ سنگین تراکم دونه های فلزی زیپ بیشتر است و یا به عبارتی فاصله دندانه های زیپ از یکدیگر کمتر است.

 زیپ سنگین

 

و از نظر کیفیت زیپ های سنگین کیفیت بالاتری دارند و چون فلز بیشتری به کار رفته به آن سنگین می گویند. و بخاطر این که دندونه های بیشتری دارد وزن بیشتری هم دارد. در این نوع سرزیپ به راحتی جا می افتد و نکته خوبی که دارد این زیپ ها هر چه بیشتر استفاده شود نرم تر و روان تر می شود.

فرق زیپ سنگین ونیمه سنگین در این است که در سنگین مثل سبک زیپ ها را فقط می توان از یک طرف جا بیندازیم

در دوره آموزش چرم دوزی از پایه ، چرم دوزی را جوری باد می گیرید که تو هیچ کلاس آموزشی یا فیلم دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! با ترفند های این دوره آموزشی، همه را انگشت به دهان هنر خودت کن!

زیپ فوق سنگین

این نوع زیپ هم مثل سنگین از نظز ظاهری شبیه به هم است و تراکم دندانه ها زیادتر است. ودر نوع فوق سنگین فقط یک تفاوت دارد که می توان از هر دوطرف زیپ سر زیپ را جا بیندازیم

 

 زیپ فوق سنگین

از نظر کیفیت شبیه به هم هستند و از نظر قیمتی زیپ های سنگین و فوق سنگین گران تر هستند و ماندگاری و عمر بیشتری دارند.

و پیشنهاد می کنم در کیف های چرمی که کیفیت بالا است حتما از زیپ های سنگین و فوق سنگین استفاده کنند.

این زیپ ها که از دو طرف سرزیپ گذاشته می شود بیشتر در کیف های اداری و یا صندوقی جهت استفاده آسان تر و زیبایی از دو سر زیپ استفاده می شود.

زیپ آلومینیومی

از نظر وزنی سبک است و وقتی سرزیپ را جا می اندازیم خیلی راحت حرکت نمی کند.و از همان زیپ هایی است که خیلی زود خراب می شود.

زیپ آلومینیومی

وحالا از کجا بدانیم نوع زیپی که می خریم از نوع الومینیومی و یا از نوع خوب است؟

در زیپ های الومینیومی سمت نمای زیپ کاملا براق و آبکاری شده است ولی پشت آن کاملا مات و بدون آبکاری است.و از نظر وزنی هم زیپ های آلومینیومی خیلی سبک هستند و وقتی که سرزیپ جا می اندازیم خیلی سخت حرکت می کند و نوع بعدی زیپ پلاستیک شبه فلز است که حالت طلایی دارد و جذاب است و پشت آن حالت پلاستیکی و مشخص است.

چرا زیپ های پلاستیکی طرح فلز در بازار آمده است؟

چون قیمت زیپ های فلزی نسبتا گران است و بخاطر هزینه های ان به صرفه نیست و همچنین در بازار کم شده است و این مورد زیپ از هر دو طرف جا می خورد و در مرور زمان رنگ طلایی آن از بین می رود. پس بهتر است برای کار های دائمی از آن استفاده نکنیم.

زیپ های سایز 10

این زیپ ها بزرگ است و بیشتر فقط جنبه تزئینی دارد و متوجه احتلاف سایز آن می شوید. این نوع زیپ برای کار هایی که نمای کار زیپ است و سلیقه ای می باشد.

زیپ سایز 10

زیپ یکطره از برند     ykk

که از بهترین و گران ترین زیپ های داخل بازار است و یکی از این برند های مطرح که قیمت برایشان مهم نبوده و کیفیت مهم بوده است تهیه شده تا از آن در کارهایشان استفاده شود. از نظر روان بودن  و استفاده فوق العاده زیپ نرمی است

زیپ ykk

 

سایت مهارت جو دوره آموزش جامع کیف چرم را به صورت مجازی برگزار می کند که شما می توانید با ثبت نام در این دوره آموزشی زیر نظر مشاورین حوزه آموزش جامع چرم کسب و کار خانگی خودتان را راه اندازی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مهارت جو مراجعه کنید. با ثبت نام در دوره آموزش جامع چرم شما می توانید در خانه کسب و کار خانگی خودتان را راه اندازی کنید و از طریق سایت مهارت جو اقدام به فروش محصولات خود کنید.